Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT kluczowy dla litewskiej gospodarki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT kluczowy dla litewskiej gospodarki
fot. Vilnius AirportPort Lotniczy Wilno
Obecność PLL LOT w Wilnie ma stymulować rozwój handlu, kultury, turystyki i dyplomacji, więc władze Litewskich Portów Lotniczych chciałyby mieć połączenia z Katowicami, Gdańskiem, Poznaniem i Wrocławiem.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Ilu pasażerów obsłużył LOT do i z Wilna w ciągu ostatnich pięciu lat? Jaki jest współczynnik wykorzystania miejsc?

Simonas Bartkus, prezes Litewskich Portów Lotniczych: Polskie Linie Lotnicze LOT to ceniony, wieloletni partner litewskich lotnisk, obsługujący naszą stolicę od dziesięcioleci. Linie lotnicze nie tylko połączyły Litwę z Polską, ale także zapewniły częste i wygodne połączenia hubowe przez Warszawę. Nie mamy wątpliwości, że silna obecność LOT-u w Wilnie nadal stymuluje rozwój handlu, kultury, turystyki i dyplomacji.

Trasa Warszawa – Wilno, będąca jedną z najczęściej obsługiwanych w całej siatce połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT, podkreśla jej znaczenie i znaczenie. W ciągu ostatnich pięciu lat (2021–sierpień 2025) na tej trasie podróżowało ponad milion pasażerów, a średni współczynnik wykorzystania miejsc przekroczył 80 proc.

Ilu pasażerów obsłużył LOT do Kowna i Połągi? Kiedy linie mógłby wznowić te połączenia?

LOT rzeczywiście obsługiwał lotniska w Kownie i Połądze przed pandemią. Jesteśmy w aktywnym kontakcie z przedstawicielami LOT ds. planowania siatki połączeń, aby ułatwić ich powrót. Oba lotniska, notując znaczny wzrost liczby pasażerów i bijąc rekordy w ciągu ostatnich kilku lat, z pewnością skorzystałyby na powrocie LOT-u. Rosnąca obecność biznesowa w Kownie i zachodniej Litwie, a także rosnące zapotrzebowanie na podróże służbowe do i przez Polskę, zwiększają potrzebę połączeń hubowych.

Biorąc pod uwagę wiele czynników, LOT jako przewoźnik i Warszawa jako hub idealnie wpasowują się w potrzeby regionów i możliwości, jakie oferują lotniska w Kownie i Połądze. Jako operator lotniska, jesteśmy w tej podróży razem – od samego początku, kiedy oferujemy atrakcyjne zniżki i zachęty, po szereg działań promocyjnych mających na celu podniesienie i utrzymanie świadomości wśród docelowych odbiorców i opinii publicznej. Zapraszamy Polskie Linie Lotnicze LOT do dołączenia do dynamicznego rozwoju na wiodącym rynku krajów bałtyckich.

Na VIII Kongresie Rynku Lotniczego wspomniał Pan o potrzebie rozbudowy połączeń lotniczych między Wilnem a polskimi regionami. Skąd powinno się być w stanie dolecieć do Wilna?

Polska, będąc krajami sąsiedzkimi, jest kluczowym rynkiem priorytetowym dla litewskiego biznesu, kultury i turystyki, co wiąże się z istotnym zapotrzebowaniem na podróże. Wierzymy, że w Polsce istnieje znacznie więcej możliwości połączeń niż nasze obecne trasy łączące Wilno z Warszawą i Krakowem. Jesteśmy głęboko przekonani – i potwierdzają to dane – że połączenia z Katowicami, Gdańskiem, Poznaniem i Wrocławiem przyniosą obopólne korzyści dla turystyki przyjazdowej i wyjazdowej, handlu oraz łączności regionalnej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Długoterminowa rentowność. Lufthansa zwolni 4 tys. pracowników

Biznes i przemysł

Długoterminowa rentowność. Lufthansa zwolni 4 tys. pracowników

Mateusz Kieruzal 29 września 2025

Komunikacyjna luka. Aż 10 mln osób poza systemem

Infrastruktura i lotniska

Komunikacyjna luka. Aż 10 mln osób poza systemem

Paulina Piziorska 28 września 2025

Jubileuszowy montaż w MTU Aero Engines Polska

Biznes i przemysł

Jubileuszowy montaż w MTU Aero Engines Polska

MTU Aero Engines Polska 28 września 2025

Zobacz również:

LOT: Zmiany numerów lotów z Krakowa i Rzeszowa

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Zmiany numerów lotów z Krakowa i Rzeszowa

Mateusz Kieruzal 27 września 2025

LOT: Ruch leisure coraz ważniejszy

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Ruch leisure coraz ważniejszy

Mateusz Kieruzal 28 września 2025

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Roman Czubiński 26 września 2025

Pozostałe z wątku:

Długoterminowa rentowność. Lufthansa zwolni 4 tys. pracowników

Biznes i przemysł

Długoterminowa rentowność. Lufthansa zwolni 4 tys. pracowników

Mateusz Kieruzal 29 września 2025

Komunikacyjna luka. Aż 10 mln osób poza systemem

Infrastruktura i lotniska

Komunikacyjna luka. Aż 10 mln osób poza systemem

Paulina Piziorska 28 września 2025

Jubileuszowy montaż w MTU Aero Engines Polska

Biznes i przemysł

Jubileuszowy montaż w MTU Aero Engines Polska

MTU Aero Engines Polska 28 września 2025

Zobacz również:

LOT: Zmiany numerów lotów z Krakowa i Rzeszowa

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Zmiany numerów lotów z Krakowa i Rzeszowa

Mateusz Kieruzal 27 września 2025

LOT: Ruch leisure coraz ważniejszy

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Ruch leisure coraz ważniejszy

Mateusz Kieruzal 28 września 2025

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Roman Czubiński 26 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij