Obecność PLL LOT w Wilnie ma stymulować rozwój handlu, kultury, turystyki i dyplomacji, więc władze Litewskich Portów Lotniczych chciałyby mieć połączenia z Katowicami, Gdańskiem, Poznaniem i Wrocławiem.
Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Ilu pasażerów obsłużył LOT do i z Wilna w ciągu ostatnich pięciu lat? Jaki jest współczynnik wykorzystania miejsc?
Simonas Bartkus, prezes Litewskich Portów Lotniczych: Polskie Linie Lotnicze LOT to ceniony, wieloletni partner litewskich lotnisk, obsługujący naszą stolicę od dziesięcioleci. Linie lotnicze nie tylko połączyły Litwę z Polską, ale także zapewniły częste i wygodne połączenia hubowe przez Warszawę. Nie mamy wątpliwości, że silna obecność LOT-u w Wilnie nadal stymuluje rozwój handlu, kultury, turystyki i dyplomacji.
Trasa Warszawa – Wilno, będąca jedną z najczęściej obsługiwanych w całej siatce połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT, podkreśla jej znaczenie i znaczenie. W ciągu ostatnich pięciu lat (2021–sierpień 2025) na tej trasie podróżowało ponad milion pasażerów, a średni współczynnik wykorzystania miejsc przekroczył 80 proc.
Ilu pasażerów obsłużył LOT do Kowna i Połągi? Kiedy linie mógłby wznowić te połączenia?
LOT rzeczywiście obsługiwał lotniska w Kownie i Połądze przed pandemią. Jesteśmy w aktywnym kontakcie z przedstawicielami LOT ds. planowania siatki połączeń, aby ułatwić ich powrót. Oba lotniska, notując znaczny wzrost liczby pasażerów i bijąc rekordy w ciągu ostatnich kilku lat, z pewnością skorzystałyby na powrocie LOT-u. Rosnąca obecność biznesowa w Kownie i zachodniej Litwie, a także rosnące zapotrzebowanie na podróże służbowe do i przez Polskę, zwiększają potrzebę połączeń hubowych.
Biorąc pod uwagę wiele czynników, LOT jako przewoźnik i Warszawa jako hub idealnie wpasowują się w potrzeby regionów i możliwości, jakie oferują lotniska w Kownie i Połądze. Jako operator lotniska, jesteśmy w tej podróży razem – od samego początku, kiedy oferujemy atrakcyjne zniżki i zachęty, po szereg działań promocyjnych mających na celu podniesienie i utrzymanie świadomości wśród docelowych odbiorców i opinii publicznej. Zapraszamy Polskie Linie Lotnicze LOT do dołączenia do dynamicznego rozwoju na wiodącym rynku krajów bałtyckich.
Na VIII Kongresie Rynku Lotniczego wspomniał Pan o potrzebie rozbudowy połączeń lotniczych między Wilnem a polskimi regionami. Skąd powinno się być w stanie dolecieć do Wilna?
Polska, będąc krajami sąsiedzkimi, jest kluczowym rynkiem priorytetowym dla litewskiego biznesu, kultury i turystyki, co wiąże się z istotnym zapotrzebowaniem na podróże. Wierzymy, że w Polsce istnieje znacznie więcej możliwości połączeń niż nasze obecne trasy łączące Wilno z Warszawą i Krakowem. Jesteśmy głęboko przekonani – i potwierdzają to dane – że połączenia z Katowicami, Gdańskiem, Poznaniem i Wrocławiem przyniosą obopólne korzyści dla turystyki przyjazdowej i wyjazdowej, handlu oraz łączności regionalnej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.